Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

- 16 mei 2011

Bekaaid

Eén van de meest kenmerkende eigenschappen van zo'n hot hatch is natuurlijk het uiterlijk vertoon. Wie zich auto's als de Ford Focus RS of de Renault Clio RS voor de geest haalt, begrijpt direct wat we bedoelen. Spoilers, luchthappers, aangedikte bumpers, prominent aanwezige uitlaten en plat rubber met groot lichtmetaal laten ogenblikkelijk zien dat dat geen instappertjes zijn. In dat opzicht komt de Polo GTI er wat bekaaid van af. Met uitzondering van het fraaie 17 inch 'hoefijzer'-lichtmetaal - sinds enkele jaren gemeengoed op elke GTI uit de stallen van de Duitse fabrikant - zijn het vooral bescheiden details als de welbekende rode lijntjes in de grille, een achterspoilertje en een aangepaste achterbumper met dubbele uitlaat die de GTI onderscheiden van de minder potente Polo's. Wie niet beter weet, zou zelfs zomaar kunnen denken dat Volkswagen de Polo GTI speciaal voor de Nederlandse markt heeft ontwikkeld en koste wat kost de zakelijke representativiteit - want: 20% bijtelling - heeft willen behouden.

180 pk
250 Nm
229 km/h
6,9 s
7,2 (5.9) l/100km
139 g/km
F
22%
€ 23.390
€ 27.705
€ 508 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse

  • Peugeot 208 GTi 1.6 THP

  • Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

  • Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic

  • Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Sport

  • Renault Clio RS 2.0 16V

  • Abarth Grande Punto 1.4 16v T-Jet EsseEsse

  • Mercedes-Benz A-Klasse Coupé A150 Avantgarde

  • Opel Corsa OPC Nürburgring Edition

  • Ford Fiesta 1.6 Sport

  • MINI Cooper D 1.6 16V Chili

  • 2018 - Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

  • 2014 - Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

  • 2013 - Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

  • 2010 - Volkswagen CrossPolo 1.2 TSI DSG

  • 2010 - Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

  • 2009 - Volkswagen Polo 1.4 Comfortline

  • 2007 - Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion

  • 2006 - Volkswagen Polo 1.4 Trendline