Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm ECO

Pawel Piotrowski - 19 mei 2011

Verantwoord besparen

Toegegeven, bij een milieuvriendelijk model gaan ratio en emotie niet vaak samen. Ook bij de MiTo ECO moeten er concessies worden gemaakt, echter niet zozeer op motorisch gebied. De spaarversie van de MiTo ondermijnt het sportieve karakter niet. In hoeverre je met de MiTo 1.3 JTDm ECO daadwerkelijk een besparing kunt realiseren staat echter ter discussie open. In deze klasse zijn immers goedkopere alternatieven rijkelijk aanwezig. Wanneer het je dus echt om de centen gaat is een andere keuze wellicht slimmer. Indien je tegelijkertijd niet op het rijplezier wenst te beknibbelen is de MiTo ECO een goed te verantwoorden keuze.

  • Sportieve rijeigenschappen
  • Romig koppel over breed toerengebied
  • 14% bijtelling en wegenbelastingvrij
  • Rauwe en lawaaierige motorloop
  • Overzichtelijkheid carrosserie
  • Hoge vanafprijs
85 pk
200 Nm
175 km/h
12,5 s
onb (3.68) l/100km
95 g/km
D
22%
€ 17.215
€ 21.854
€ 401 / maand
€ 257 - € 272 / kwartaal
  • Seat Ibiza SC 1.2 TSI Style Ecomotive

  • Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure

  • Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport

  • Suzuki Swift Sport 1.6

  • Ford Fiesta 1.6 Sport

  • Fiat 500S 1.3 MultiJet 95 S

  • Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Connect Edition

  • Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic

  • Renault Clio TCe 90 Expression

  • Peugeot 208 GTi 1.6 THP

  • Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse

  • 2013 - Alfa Romeo MiTo TwinAir Distinctive

  • 2010 - Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir Distinctive

  • 2008 - Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Sport