Peugeot 207 1.4 16V XS Première 3d

Robbert den Hartog - 13 mei 2006

Het exterieur

Dat het een Peugeot is kan niemand ontgaan: net als de 307 en 407 is ook de jongste welp voorzien van de kenmerkende ‘muil’ in de bumper. De rvs spijlen zijn standaard op de Première en Féline, wat er naar mijn mening beter uitziet dan het ‘gapende gat’ op de goedkopere versies. Overigens zijn er 2 verschillende ‘neuzen’ leverbaar. De sportieve versies beschikken over eenzelfde front als de testauto, met chroomomrande mistlampen en een verder doorstekende motorkap. De overige uitvoeringen hebben een kleinere grille, stootlijsten op de bumper en (afhankelijk van de uitvoering) verzonken mistlampen. Ook steekt zoals aangegeven de onderrand van de motorkap minder ver door.
Peugeot heeft de 207 een krachtig voorkomen meegegeven. Vooral de 3-deurs versie met het oplopende achterruitje ziet er vlot uit. De 206 is overigens nog goed in het nieuwe ontwerp te herkennen.
Minder gecharmeerd ben ik van het ontwerp van de buitenspiegels. Zeker recht van voren zien ze er nogal zielig uit. Ondanks de poging om ze door middel van twee kleuren wat minder op te laten vallen, doen de spiegels helaas wat afbreuk aan het ontwerp van de auto. Te massief en te vreemd vormgegeven. In de voet van de spiegels zijn trouwens de zijclignoteurs opgenomen.
De testauto was standaard voorzien van 15” lichtmetaal van het type ‘Monaco’. Een nette velg, maar door de grote wielkasten heeft een inchje groter de voorkeur.

90 pk
133 Nm
180 km/h
12,7 s
onb (6.4) l/100km
152 g/km
G
22%
€ 13.990
€ 17.990
€ 330 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe

  • Lancia Ypsilon 1.4 16v Sport by MomoDesign

  • Nissan Micra 1.4 16v Acenta Pack

  • Fiat Grande Punto 1.4 Starjet 16v Sport

  • Opel Corsa 1.2i-16V Enjoy

  • 2010 - Peugeot 207 1.6 HDiF 90pk Blue Lease

  • 2008 - Peugeot 207 SW Outdoor 1.6 HDiF XS

  • 2007 - Peugeot 207 CC Sport 1.6-16v Turbo

  • 2006 - Peugeot 207 1.6-16V XS Pack