Hyundai i10 1.2 i-Catcher

Pawel Piotrowski - 30 juli 2011

Makkelijke instap

Voor Hyundai is de i10 een belangrijk model in Nederland. Samen met de ix20 en de ix35 behoort de i10 tot de bestverkopende modellen van het merk. Om de verkopen niet al te veel in te laten zakken heeft Hyundai begin dit jaar de i10 opgefrist. Het nieuwe familiegezicht past de i10 als gegoten en omvat onder andere een nieuwe hexagonale grille, andere koplampen en achterlichten en nieuw vormgegeven bumpers. Een vrij ingrijpende facelift dus, maar door zijn herkenbare hoge en smalle silhouet oogt de i10 nog steeds vrolijk en sympathiek. Belangrijker dan het uiterlijk zijn echter de grote ver openslaande portieren en makkelijke instap. Ook de bagageruimte is dankzij de ver omhoog scharnierende achterklep makkelijk bereikbaar. De instapversie Pure moet de achterruitwisser ontberen, iets dat in ons regenachtig klimaat als een minpunt kan worden beschouwd.

85 pk
121 Nm
169 km/h
12,3 s
5,1 (4.6) l/100km
108 g/km
C
22%
€ 7.995
€ 11.695
€ 214 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Skoda Citigo 1.0 Greentech Elegance

  • Peugeot 107 1.0 XS

  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i Comfort Navigator

  • Kia Picanto 1.2 CVVT EcoDynamics

  • Suzuki Alto 1.0 Exclusive

  • Chevrolet Spark 1.0 LS

  • Citroën C1 1.0 Sensodrive Ambiance

  • 2020 - Hyundai i10 1.0 Premium

  • 2013 - Hyundai i10 1.0 i-Motion Comfort Plus

  • 2008 - Hyundai i10 1.25i ActiveVersion Cool