Hyundai i10 1.2 i-Catcher

Pawel Piotrowski - 30 juli 2011

Opvallend ruim

In het overzichtelijke en makkelijk bedienbare interieur zijn de wijzigingen beperkt gebleven tot andere - blauwe - dashboardverlichting en een uitgebreidere comfortverhogende uitrusting. Alle modellen zijn nu voorzien van een radio / cd-speler met een AUX en USB aansluiting. Ook op de instapversie Pure, die echter wel een passagiersairbag mist. Anno 2011 is dat een behoorlijke misser. De door ons gereden i-Catcher heeft wel een volledige veiligheidsuitrusting met onder andere zij- en gordijnairbags. Dat geeft net een wat fijner gevoel dan een standaard luxe radio of wat glimmend plastic in het interieur. Naast een makkelijke instap biedt de Hyundai i10 ook behoorlijk veel ruimte aan zijn passagiers. Dankzij de langste wielbasis in zijn klasse zit men niet alleen voorin comfortabel, maar hebben ook passagiers op de achterbank voldoende been- en hoofdruimte tot hun beschikking. De bagageruimte is met 225 liter niet ongebruikelijk krap voor een auto uit het A segment. Twee grote trolleys passen er staand net in. Wie meer mee wil nemen kan de achterbank neerklappen. Voor een volledig vlakke laadvloer dient eerst wel de zitting van de achterbank omhoog te worden geklapt. Dat kan makkelijker.

85 pk
121 Nm
169 km/h
12,3 s
5,1 (4.6) l/100km
108 g/km
C
22%
€ 7.995
€ 11.695
€ 214 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Skoda Citigo 1.0 Greentech Elegance

  • Peugeot 107 1.0 XS

  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i Comfort Navigator

  • Kia Picanto 1.2 CVVT EcoDynamics

  • Suzuki Alto 1.0 Exclusive

  • Chevrolet Spark 1.0 LS

  • Citroën C1 1.0 Sensodrive Ambiance

  • 2020 - Hyundai i10 1.0 Premium

  • 2013 - Hyundai i10 1.0 i-Motion Comfort Plus

  • 2008 - Hyundai i10 1.25i ActiveVersion Cool