Chevrolet Camaro 6.2 V8

Harold Rolloos - 23 december 2011

Convertible vooral comfortabel

Tijd om plaats te nemen achter het stuur. Wat als eerste opvalt is het standaard head-up display. Deze feature is niet alleen reuze handig, maar werkt ook nog eens veiligheidsverhogend. Zo kun je tijdens het rijden je ogen op de weg houden omdat zowel de snelheid als het toerental in de voorruit wordt geprojecteerd. Een minpunt is dat een ingebouwd navigatiesysteem niet leverbaar is in de Camaro. We zijn onderweg met de convertible met automatische transmissie. De versie met automaat is met 405 pk wat tammer dan zijn handgeschakelde evenknie met 432 paarden onder de kap. Op zich schakelt de zestraps automaat lekker soepel, al gaat het wel wat traag. Overigens kun je dankzij de flippers achter het stuurwiel ook het heft in eigen handen nemen, wat de sportiviteit weer ietsje vergroot. Al snel blijkt dat de Convertible met automaat vooral een cruiser is. Het is een zware jongen van net geen 2.000 kilo wat hem zeker geen bochtenridder maakt. Bovendien is het onderstel vrij comfortabel afgeveerd. De besturing is daarentegen lekker direct, iets wat je niet echt verwacht bij een Amerikaanse auto.

405 pk
556 Nm
250 km/h
5,6 s
onb (14) l/100km
304 g/km
G
22%
€ 83.995
€ 89.995
€ 1.650 / maand
€ 286 - € 327 / kwartaal
  • BMW 4 Serie Coupé 435iA xDrive High Executive

  • Audi TT RS Coupé 2.5 TFSI quattro

  • Lotus Evora 2+0

  • Infiniti G37S Coupé