Chevrolet Camaro 6.2 V8

Harold Rolloos - 23 december 2011

Dode mus

We konden het echter niet laten om ook met de handgeschakelde Camaro - en dan ditmaal de Coupé - op pad te gaan. En dat is maar goed ook, want deze uitvoering is gewoon veel leuker! Ten eerste omdat de Coupé stugger afgeveerd is dan de Convertible. Het is dan ook doodzonde dat de handbak niet via officiële kanalen naar Nederland komt. Je hebt niet alleen meer pk's tot je beschikking, maar je merkt vooral dat de beleving veel groter is. Het is werken geblazen in de Camaro. Schakelen gaat zwaar en gepaard met korte slagen. Dat stukje beleving komt vooral terug in de geluidsproductie. De V8 brult simpelweg veel harder, dat valt vooral tijdens het accelereren pas echt op. Rechtuit is het puur machtsvertoon wat de Camaro laat zien en vooral horen. Al komt nu de aap uit de mouw: de Amerikaan is namelijk voorzien van een speciaal getuned uitlaatsysteem dat onderdeel is van een optioneel sportpakket dat niet leverbaar is op de Europese Camaro's. Dit voelt als worden blij gemaakt met een dode mus... De conclusie is dus dat de leukste versie - namelijk de handbak met optioneel sportpakket - niet naar ons continent komt.

405 pk
556 Nm
250 km/h
5,6 s
onb (14) l/100km
304 g/km
G
22%
€ 83.995
€ 89.995
€ 1.650 / maand
€ 286 - € 327 / kwartaal
  • BMW 4 Serie Coupé 435iA xDrive High Executive

  • Audi TT RS Coupé 2.5 TFSI quattro

  • Lotus Evora 2+0

  • Infiniti G37S Coupé