Royale uitrusting
Op diverse vlakken rekent Hyundai dus af met heersende opinies over grote Koreaanse auto's. Hyundai doet erg haar best, maar op designgebied lijkt het soms wel dat ze een beetje te graag willen laten zien wat ze kunnen. Zo is het dashboard net wat drukker en frivoler dan bij zijn tegenstrevers. Het is geen schreeuwerige bende, maar rechte lijntjes zijn ook moeilijk te vinden. Hetzelfde zien we aan de buitenzijde waar het ontwerp door de vele vloeiende lijnen van het Fluidic Sculpture Design wordt gevormd. Een toch wel gewaagde keuze, want in deze klasse zijn het toch vooral termen als strak, clean en functioneel die het ontwerp van de succesvolle wagens beschrijven. Het is een punt waarop deze Hyundai anders is dan de auto's waar hij het tegen opneemt. Of het de bewuste kopers zal aanspreken moet blijken, maar verfrissend is het in ieder geval wel. Wat ook verfrissend is en sowieso in de smaak zal vallen is de zeer royale uitrusting. Zaken als stuurwielbediening, een achteruitrijcamera, en een panoramadak waren we niet gewend in een Hyundai, maar het Koreaanse merk is zich de eisen van de zakelijke rijder meer dan bewust. Ergonomisch zit het allemaal prima in elkaar, alleen zit het multimediascherm op meer dan een armlengte van de bestuurder. Enkele basisfuncties zijn wel via het stuur te gebruiken, maar wanneer het touchscreen gebruikt moet worden om bijvoorbeeld een nieuwe bestemming te kiezen, moet je helaas net wat verder reiken dan prettig is.
Citroën C5 Tourer 1.6 e-HDi EGS Ligne Business
Toyota Avensis 1.8 VVT-i Wagon Panoramic Business
Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power
Skoda Superb Combi Greenline 1.6 TDI Business Line
Renault Laguna Estate 1.5 dCi Série Limitée Exécutive
Seat Exeo ST 1.6 Reference
Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greenline Ambition Businessline
Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.2 JTS Sport