Voor Europa
Het zou niet terecht zijn om nu heel verbaasd te doen over wat voor goed product Hyundai hier neergezet heeft met de i40 CW. Wanneer de stijgende lijn van de laatste modellen doorgetrokken wordt, is deze grote station een logisch vervolg. Aan de andere kant moet je het als merk toch nog maar even doen. Een goede basiszet van het Koreaanse merk is in ieder geval de beslissing geweest om de auto voor de Europese consument te ontwerpen. In tegenstelling tot het zustermodel uit 'de rode fabriek' dat de Amerikaanse klant als uitgangspunt heeft genomen. De eerste resultaten laten het ook al wel een beetje zien, maar het zou ons verbazen als deze i40 de komende tijd niet Hyundai tot nieuwe grote hoogten stuwt. Aangezien het marktaandeel in dit segment vrijwel nihil was, kunnen er weer grote sprongen gemaakt worden door het Koreaanse merk. Feit is dat het product daar alle reden toe geeft. Het maakt ons al weer nieuwsgierig naar de volgende stap.
- Kwaliteitsproduct
- Ruimte
- Complete uitrusting
- Zicht naar achteren
- Verbruik
- Rijgedrag niet erg uitgesproken
Citroën C5 Tourer 1.6 e-HDi EGS Ligne Business
Toyota Avensis 1.8 VVT-i Wagon Panoramic Business
Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power
Skoda Superb Combi Greenline 1.6 TDI Business Line
Renault Laguna Estate 1.5 dCi Série Limitée Exécutive
Seat Exeo ST 1.6 Reference
Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greenline Ambition Businessline
Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.2 JTS Sport