Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro

- 10 december 2011

Begerenswaardig

In technisch opzicht heeft deze auto natuurlijk alles mee om stevig door de bocht te willen. Hij is laag, heeft een laag zwaartepunt, waarbij het gewicht door de middenmotor ook nog eens goeddeels tussen de assen ligt. Je moet het bont maken om op droog wegdek te ver te gaan, want hij ligt als een blok op de weg. De quattro-aandrijving zorgt voor een relatief veilig weggedrag. Het maakt de R8 daardoor wel wat minder een auto om mee te gaan spelen, zoals bijvoorbeeld de diverse potente Duitsers met achterwielaandrijving, maar dat is ook wel prettig als je met geleende materie van 2,5 ton in euro's op pad bent. Een waanzinnige hoeveelheid duiten, dus ook op dat vlak heeft deze Audi de supercarstatus bereikt. Nu de verkoopaantallen van Audi de afgelopen jaren behoorlijk zijn toegenomen, worden de auto's van het Duitse merk natuurlijk meer en meer gemeengoed. Met deze snelste, opvallendste en duurste productie-Audi ooit, is er echter voor iedereen weer een Audi om te begeren.

  • Een echte supercar
  • Magisch geluid
  • Afstelling onderstel
  • Piepjes en kraakjes
  • Automaat kan verfijnder
525 pk
530 Nm
313 km/h
4,1 s
22,5 (13.9) l/100km
332 g/km
G
22%
€ 197.320
€ 247.156
€ 4.531 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Maserati GranCabrio 4.7 Sport

  • 2008 - Audi R8 4.2 FSI quattro