Reageren
Reacties
MarcelB
· 14 februari 2012 om 19:00
Dat Lexus (of eigenlijk Toyota= onderhuids een Auris/Prius) heeft te maken met het concept van hybride. Een benzinemotor heeft wel een redelijk groot krachtbereik door de toeren maar voor optimaal rendement (meeste energie uit een liter) is er een zeer smalle powerband. Dus om de motor optimaal te laten draaien bij een constant=optimaal toerenbereik past het ctv concept ideaal. Omdat de CTV traploos is welteverstaan. Daarom is een aanhanger ook geen optie omdat de motor door de smalle powerband (door de engineers zo getuned) van de motor en de eventuele helling/aanhangergewicht de accu's niet meer kan opladen. M.i. het grootste nadeel van het concept.
Ruud de Groot
· 5 maart 2012 om 21:20
Ik rijd sinds kerst 2011 deze Lexus, in de uitvoering business pro. Wat moet ik zeggen van deze auto.. Als je normaal rijdt beleef je inderdaad een "luxegevoel". Maar rijtechnisch en dan vooral de tussenacceleratie stelt niet veel voor. Veel gejank en weinig prestaties. Komt bij dat ik niet zuiniger kan rijden dat 1:16. Het heeft echter wel een voordeel, je krijgt er weinig bekeuringen mee want dat gejank wil je gewoon niet horen.
Als voorloopauto had ik een Golf 1,4 TSI. Ik moet zeggen dat het verschil gewoon te groot is....
De auto krijgt van mij een 6je
Als voorloopauto had ik een Golf 1,4 TSI. Ik moet zeggen dat het verschil gewoon te groot is....
De auto krijgt van mij een 6je