Doorontwikkeld
Van alle sportwagens is de Porsche 911 wellicht het meest doorontwikkeld. In de Carrera S heb je vanaf nu de beschikking over vierhonderd atmosferische pk's uit een 3.8 liter boxer zescilinder. Dat zijn 15pk meer dan voorheen. Ook krijg je er 20Nm bij. Dat is niet opzienbarend veel, maar samen met de bereikte gewichtsreductie van 40kg zorgt dit toch voor verbeterde prestaties. De 100km/h bereik je binnen 4,2 tellen en de topsnelheid bedraagt 302km/h. Om het in perspectief te plaatsen: dat is net zo snel als de 911 Turbo van twee generaties geleden.
Nog indrukwekkender is de manier waarop deze prestaties worden bereikt. Er bestaan zeer weinig motoren die zo enthousiast in toerental omhoog klimmen. De gasrespons is in de Sport en Sport Plus modus fenomenaal. Via het Porsche Doppelkupplungsgetriebe wordt het vermogen naar de brede achterwielen gestuurd. De bak schakelt razendsnel en kiest altijd het juiste verzet. Wanneer je de auto uit laat rollen en in de manuele modus terugschakelt word je getrakteerd op een dot tussengas. Gek genoeg kan flipperen met peddels alleen in combinatie met het optionele sportstuur. Waar vroeger de TipTronic S bak nog enigszins afbreuk aan de sportieve rijbeleving deed, daar voegt de PDK transmissie juist beleving toe. Het meest spectaculaire feature is de Launch Control. Met een hevige klap en lichtjes kwispelende staart schiet de 911 als een hooligan naar voren.