Intro
De 911 wordt ook wel de sportwagen voor alledag genoemd. Snel, krachtig en sportief, maar gebouwd volgens de maatstaven van het Duitse concept “alltagstauglichkeit”, wat zoiets betekent als “alledaagse bruikbaarheid”. Dat klinkt natuurlijk heel aantrekkelijk. Een sportwagen die ook kan dienen als doordeweekse auto. Een auto waarmee je van maandag tot en met vrijdag naar je werk rijdt, maar waarmee je met hetzelfde gemak op zaterdag of zondag een paar rondjes over het Nordschleife-circuit kan boenderen.
De 911 Carrera 4S doet daar nog een schepje bovenop. Of eigenlijk: twee schepjes. De letter ‘S’ staat voor wat extra sportiviteit in de vorm van een vermogensstijging van dertig pk ten opzichte van de ‘gewone’ 911 en de het cijfer ‘4’ staat voor wat extra praktische bruikbaarheid in de vorm van vierwielaandrijving. Nu betekent dat niet dat de auto terreinwaardig is, maar 4WD voegt wel wat veiligheid toe, waardoor de Carrera 4S een stukje beter geschikt is als dagelijkse auto. Eigenlijk lijkt het gewoon te mooi om waar te zijn. Een sportwagen die je elke dag kan gebruiken, dat kan toch niet?