Gouden zet
Bij de vele reacties op het model viel meerdere keren de term maanlander of iets wat daarmee verwant is. Die buitenaardse toedichting geeft al aan hoe onconventioneel de Twizy is. De carrosserie is het best te omschrijven als een soort cocon, waarbij de vier wielen op de uiterste hoeken buiten de carrosserie zijn geplaatst. Deze cocon – die wel wat doet denken aan het Tridionconcept van de Smart ForTwo – zorgt ervoor dat de inzittenden ondanks de beperkte mogelijkheden voor kreukelzones toch redelijk beschermd zitten. Het feit dat delen van de stuurinrichting en de veren gewoon zichtbaar zijn, geeft hem een stoer karakter mee. Tel de optionele vleugeldeuren daar nog bij en je hebt een aandachtstrekker eerste klas. In dat opzicht alleen al is de Twizy een gouden zet van Renault. Er wordt enorm veel aandacht voor het Franse merk en elektrisch rijden in het algemeen gegenereerd. Met zijn buitenmaten schept de Twizy een compleet nieuwe mobiliteitsklasse. Wellicht dat de lengte nog niet zo opvallend is, maar de breedte is dat zeker wel, want die houdt slechts rekening met één persoon. Er kan wel een tweede persoon instappen, maar die zal achter de bestuurder moeten plaatsnemen.