Hip alternatief
Is er markt voor een vervoersmiddel als de Twizy in Nederland? Dat is een vraag die een dubbel antwoord van ons zal krijgen: ja en nee. Kenmerkend was het feit dat een Renaultdealer in een naburig dorp de Twizy zelf niet had, in dat dorp zou de Twizy immers totaal geen functie hebben. Wanneer je het echter vanuit het perspectief van de grote stad bekijkt, blijkt de Twizy een interessante optie. De traditionele minpunten van elektrisch vervoer als actieradius en laadtijd gaan dan immers veel minder zwaar tellen. Tel daarbij voordelen als wendbaarheid, parkeer- en oplaadmogelijkheden en de balans kan al aardig positief doorslaan. Natuurlijk kan het feit dat je in weer en wind zit een stevig nadeel zijn, maar bekijk de Renault als alternatief voor een motorscooter als de Piaggio MP3 en je komt tot de conclusie dat het op dat vlak eigenlijk een reuzenstap voorwaarts is. Met zo’n revolutionaire variant van vervoer is het moeilijk voorspellen wat het zal doen, zelfs Renault waagt zich niet aan aantallen en geeft aan dat dat vanzelf duidelijk wordt. Het zou ons niet verbazen als de Twizy zelfs een hip alternatief wordt voor de Holleederscooters waar vandaag de dag menig zakenman op rond snort in de grote steden.
- Aandachtstrekker
- Handling
- Praktisch in de stad
- Altijd open
- Verstelbaarheid zitpositie
- Stuiterig