Open karakter
Op zich is de passagiersplaats nog niet eens een gek plekje, maar de instap is niet heel elegant. De hoofdruimte is daarentegen gewoon goed voor elkaar en de houding – met de benen om de bestuurder heen – is even wennen, maar voldoet prima voor stadsritjes. Alleen wanneer de snelheid de 50 km/h gaat overtreffen waai je achterin bijna weg. De Twizy kent namelijk geen ramen en de windgeleiders aan het front doen hun werk voor de bestuurder haast perfect, maar lijken de eventuele passagier te vergeten. Zelfs wanneer het regent zit de bestuurder in het algemeen droog. Natuurlijk voel je wel iets van de elementen, maar dat valt nog erg mee. We zaten ons tijdens de testweek wel af te vragen of zaken als vogelpoep, herfstbladeren en dergelijke de vreugde niet erg kunnen beperken, want waar je hem ook parkeert, de Twizy is altijd open. Dit soort praktische dingen maakt duidelijk dat een carport, maar liever nog een complete stalling, wenselijk is voor de Twizy-eigenaar. Dat neemt niet weg dat je die ruimte op je bestemming niet altijd tot je beschikking hebt. Er is een beperkte, afsluitbare bagageruimte beschikbaar, maar verwacht daar qua volume en veiligheid niet te veel van.