Renault Mégane Estate dCi 110 Bose

- 16 juni 2012

Melkkoe

De automobilist wordt op alle mogelijke manieren uitgemolken door de overheid. Het vreemd georganiseerde bijtellingsstelsel is daar één manier van. Renault heeft alleen het voordeel dat ze de Mégane onder een vastgestelde grens hebben zitten qua uitstoot, waar je met slechts twee grammetjes meer CO2 na 1 juli zomaar van 14% naar 20% bijtelling zou schieten. De leaserijder is daar - in onze ogen geheel terecht - toch gevoelig voor en kiest dus massaal voor de Mégane Estate. Zelfs vanuit hogere klassen stappen mensen 'terug' naar een Mégane om vervolgens het resterende budget aan uitrusting te besteden. Het is dus niet voor niets dat de Renaults die je momenteel op de snelweg om de oren vliegen vooral bomvol uitgeruste Boses of sportief uitgevoerde GT-Lines zijn. Onze testauto was een Bose uitgevoerd in een kastanjebruine (Marron Glacé) metallic lak.

110 pk
260 Nm
190 km/h
12,4 s
4,8 (3.5) l/100km
90 g/km
B
22%
€ 21.141
€ 32.026
€ 587 / maand
€ 324 - € 346 / kwartaal
  • Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG

  • Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher

  • Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Business

  • Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport

  • 2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic

  • 2016 - Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line

  • 2016 - Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT

  • 2014 - Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line

  • 2010 - Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique

  • 2010 - Renault Mégane RS

  • 2009 - Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique

  • 2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique

  • 2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège