In lijn
Met de komst van de nieuwe Civic en CR-V viel de Insight uiterlijk een beetje uit de toon en Honda heeft de gelegenheid te baat genomen om de snoet van de Insight bij te punten. Het ontwerp van de grille is bijgepunt en het Honda-embleem is wat prominenter aanwezig. Een etage lager zien we dat de obligate led-dagrijlichten, de knipperlichten en de mistpitten voortaan in één cluster zitten. De carrosserie is ook aangepast om de luchtweerstand verder te minimaliseren. Aan de achterzijde is op het eerste gezicht niets gewijzigd, maar de erkende autospotter zal zien dat het achterspoilertje in de gedeelde achterruit wat afgeslankt is. De afdekkap van de ruitenwissermotor is eveneens iets ranker geworden. Dat neemt niet weg dat het zicht in de binnenspiegel nog altijd zo zo blijft. Binnenin zijn de wijzigingen evenmin ingrijpend; Honda heeft het ontwerp van de hemel herzien waardoor met name de achterste inzittenden meer hoofdruimte krijgen. Om diezelfde reden is ook de zitting van de achterbank lichtjes aangepast. Weinig spannends allemaal, de meest ingrijpende, en belangrijke, wijziging is te vinden onder de motorkap: de motor, de versnellingsbak en de airco werken efficiënter om een lager verbruik te realiseren. In de Trend-uitvoering stoot de Insight 96 gram CO₂ uit, in de luxere uitvoeringen is dat 99 gram.
Peugeot 308 1.6 THP 125 Première
Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Executive
Toyota Auris 1.8 Hybrid Executive
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction
Mazda 3 SkyActiv-G 120 GT-M
Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic
BMW 1 Serie 116i Urban Line
Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High
Toyota Auris 1.2T Aspiration