What you feel is what you get
Hoe comfortabel de S80 werkelijk is, komt echt aan het licht als je gaat rijden. Dan merk je al snel dat Volvo's vlaggenschip typisch zo'n auto is waarvan je al na de eerste kilometer weet wat voor vlees je in de kuip hebt. In het geval van de S80 is dat een auto van het uitgesproken comfortabele soort. Alles staat ten dienste van het rijcomfort: de heerlijke stoelen, de stilte aan boord, de wollige besturing; de S80 ademt onthaasting en rust.
Het soepel afgestelde standaardonderstel past daar prima bij en juist daarom vraag je je af wat optie '026' - een verlaagd sportchassis - in de optielijst te zoeken heeft. Het doet een poging om de S80 te maken wat 'ie niet is: sportief. Want daarvoor is de besturing te gevoelloos (maar - gelukkig - niet te licht). Zo'n sportonderstel kan het gebrek aan feedback in theorie wat compenseren, maar het maakt de auto in de praktijk onnodig stoterig, zeker in combinatie met de forse wielen. Mooi laten zitten dus, dat sportonderstel.
Lancia Thema 3.0 V6 MultiJet II 239pk Platinum
Mercedes-Benz E-Klasse E200 BlueDIRECT Avantgarde
Infiniti M37S Premium
Cadillac CTS 2.0T Premium
Audi A6 2.0 TDI Ultra S Tronic S Edition
Mercedes-Benz E-Klasse Limousine E 300 BlueTEC Hybrid Avantgarde Ambition
Saab 9-5 2.0 TiD Vector Exklusiv
BMW 5 Serie 530d High Executive
BMW 5 Serie Sedan 518d Business
BMW 5 Serie 523iA High Executive
Infiniti Q70 2.2d Performance+
Infiniti M35h GT Premium
Jaguar XF 2.2D