Verschil moet er zijn
De driedeurs is leverbaar in drie uitrustingsniveaus, maar de eerste (de i-Drive) kunnen we meteen vergeten, want een auto zonder airco wordt in dit segment feitelijk niet verkocht. De standaarduitrusting van de i-Drive is verder keurig: hoofd-, zij- en gordijnairbags, elektrisch bedienbare en verwarmde spiegels, stuurwielbediening voor de audio, ABS, ESP en VDC en een wegrijhulp voor op het hellend vlak. De i-Drive cool doet zijn naam eer aan: die heeft een airco. Onze testauto is een i-Magine, en dat is de top-uitvoering. De belangrijkste highlights van dit uirustingsniveau zijn de cruise control, dual zone temperatuurregeling, navigatie met achteruitrijcamera en 16 inch lichtmetaal. Onze testauto was tevens voorzien van de optionele lederen bekleding. Hij zit prima in zijn uitrusting, maar in de pikorde binnen het i30-gamma staat de driedeurs toch wat lager ingedeeld. Een smart key met startknop, TFT-infodisplay in het instrumentarium, xenon en stoelverwarming zijn niet leverbaar op de driedeurs. Allemaal dingen die de sportief / luxe ondertoon iets meer zouden onderschrijven.
2020 - Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2
2018 - Hyundai i30 Wagon 1.4T DCT Premium
2017 - Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition
2015 - Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi Business Edition
2012 - Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher
2012 - Hyundai i30 1.6 GDI i-Catcher
2009 - Hyundai i30 CW 1.4 CVVT DynamicVersion Blue
2009 - Hyundai i30 CW 1.6 CRDi VGT HP StyleVersion
2007 - Hyundai i30 1.6 CRDi VGT HP i-Catcher