Brave borst
Koop je een i30, dan koop je een dijk van een auto, zo simpel is het. Het gehele pakket maakt duidelijk waarom Europese autofabrikanten de Zuid-Koreanen met argusogen bekijken. De bouwkwaliteit en afwerking zijn top, hij is prima uitgerust en hij ziet er goed uit. De kneep zit 'm in het feit dat deze Hyundai in alles Duits degelijk aanvoelt, dus ook in het weggedrag. Op zichzelf is dat een compliment, maar het had Hyundai gesierd als de i30 net even iets sportiever afgestemd zou zijn. Dat zou in de eerste plaats prima bij zijn uiterlijk passen, maar het zou ook een duidelijk statement zijn om de verschillen met de Duitse concurrentie te benadrukken. Deze Koreaanse driedeurs is net K3: ziet er leuk uit, stoot niemand voor de borst, maar is een tikkeltje te braaf. Een snufje meer rijplezier zou de i30 driedeurs goed doen.
- Bouwkwaliteit / materiaalgebruik
- Wegligging
- Prima stoelen / achterbank
- Geen 'geheugen' voorstoelen
- Start-stopsysteem af en toe traag
- Dode hoek A- en C-stijl

2020 - Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2

2018 - Hyundai i30 Wagon 1.4T DCT Premium

2017 - Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition

2015 - Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi Business Edition

2012 - Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher

2012 - Hyundai i30 1.6 GDI i-Catcher

2009 - Hyundai i30 CW 1.4 CVVT DynamicVersion Blue

2009 - Hyundai i30 CW 1.6 CRDi VGT HP StyleVersion

2007 - Hyundai i30 1.6 CRDi VGT HP i-Catcher





