Thumbs up
Ondanks al die vrolijkheid valt zelfs de ergonomie niet tegen. Aan het drukke dashboard moet je even wennen - op de tast een knop vinden is er, zeker in het begin, niet bij - maar de bediening van alle instrumenten blijkt verder voor zich te spreken. Thumbs up voor Connect 2.0, Nissans multimediasysteem met allerhande technologische handigheidjes als bijvoorbeeld de koppeling tussen je smartphone en de navigatie. Minder blij worden we van de forse dode hoek achter, die veroorzaakt wordt door de aflopende daklijn en de brede C-stijl. Die belemmeren op hun beurt ook de instap achterin. En ben je eenmaal binnen, dan houd je het daar ook geen uren uit.
Voorin is dat anders: de stevig geprofileerde, maar zachte (en daardoor niet oncomfortabele) stoelen - helaas wel zonder armsteun - houden je goed op je plek en ruimte is er voldoende. Door de hoge zit heb je bovendien goed zicht op wat er voor en naast je gebeurt. Doordat het stuur helaas alleen in hoogte (en niet in diepte) kan worden versteld, ga je die ruimte wel waarderen. Afhankelijk van je lichaamsbouw kan het namelijk best even zoeken zijn naar een fijne zitpositie, maar zodra die ook eenmaal is gevonden, weet je meteen waarom je er eens goed voor bent gaan zitten...