Efficiënt
Nu is het optelsommetje natuurlijk snel gemaakt. Alle maten aan de buitenzijde zijn kleiner dan die van de concurrentie, dus dat zal zijn gevolgen hebben voor de binnenruimte. Maar nee, hier tovert Kia een knap stukje ontwikkeling uit de hoge hoed, want de binnenruimte doet niet onder voor de concurrentie. Nou ja, alleen achter de derde zitrij is het wat minder, dan hebben we dat punt direct genoemd, maar verder is het verschil praktisch niet te merken. Het is dan ook geen toeval dat de wielbasis van de grote Kia juist helemaal niet de kleinste is. Door slim te positioneren heeft Kia precies bewerkstelligd wat iedere vader van een groot gezin graag wil. Binnenin veel ruimte, zonder direct met een touringcar op pad te moeten. Helemaal achterin treffen we posities die voor kinderen bedoeld zijn, maar dat is bij alle auto's in deze klasse zo. Op de andere vijf zitplaatsen zit je vorstelijk. Op de tweede rij zijn de stoelen allemaal afzonderlijk te verstellen en verschuiven en de bestuurder kan dit zelfs allemaal elektrisch regelen. Een ondersteuning in de knieholte maakt het zitcomfort voor de bestuurder compleet.
Toyota Verso 1.8 VVT-i Aspiration 7P CVT
Toyota Prius Wagon 1.8 Full Hybrid Aspiration
Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi EGS Ligne Business
Ford C-Max Plug-In Hybrid Titanium Plus
Ford C-MAX 1.5 TDCi Titanium
Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 120 Easy
Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDI Business
Renault Grand Scénic 1.5 dCi Bose
Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium