Luxer en ruimer
Vanbinnen zijn de overeenkomsten met de hatchback nog wat duidelijker zichtbaar. Zowel het dashboard als de deurbekleding is zo goed als hetzelfde. Toch zijn er op detailniveau verschillen. Zo heeft de 2008 blauwverlichte randen van de klokken, die het geheel een modern en chique uitstraling geeft. Die luxe uitstraling wordt versterkt door de mooie materialen op het dashboard en de handgrepen in de portieren. Daarbij steekt het gebruikte harde plastic op de deuren wat negatief af. Al valt het niet gelijk op, het hemeltje in de 2008 heeft een uitgesneden patroon, waarachter ledjes zijn geplaatst. Open je de auto, dan zijn de lijnen verlicht, wat vooral in het donker een bijzonder effect geeft.
Over de plaatsing van de klokken is al veel gezegd en zeker als je kleiner bent zal het stuur een deel van de tellers kunnen verbergen. Anders dan in z'n compactere broertjes zit je vrij hoog. Ben je langer dan 1.80m en verstel je het stuur en de stoelen zodat je goed kunt zitten, dan zie je precies wat je wil zien: de toerenteller en de snelheidsmeter. Waardoor je een auto als deze vooral verkiest boven de 208 is de extra binnenruimte. Waren we bij de introductie van de hatchback niet erg te spreken over de ruimte achterin, in de 2008 is het een stuk beter voor elkaar. Zet je de voorstoelen in achterste stand, dan is nog beenruimte over voor kleine volwassenen of kinderen. Geheel achterin is de bagageruimte niet heel veel groter dan de 208 - slechts 65 liter - maar de bruikbaarheid is wel groter, door de vlakke vloer zonder tildrempel en de rechte zijkanten.