Lotus Elise S Black Style Pack

- 27 juli 2013

Ongecompliceerd en leuk

Deels leunend op techniek die sommige merken zelfs niet meer in een stoffige kelder durven te laten liggen, is de Elise ook vandaag de dag nog precies degene die hij wil zijn. Ongecompliceerd en leuk, al moet met die termen niet de indruk ontstaan dat hij niet tot stevige prestaties in staat is. Met indrukwekkende sprintprestaties, maar vooral fenomenaal bochtenwerk, rijd je menig premium sportwagen het snot voor de ogen. Aan de ene kant is het begrijpelijk dat Lotus daarbij nog erg leunt op oude techniek. Met de afzetvolumes van de Britten zijn de ontwikkelkosten nu eenmaal slecht terug te verdienen. Toch is het wel jammer dat bijvoorbeeld een interieur echt te gedateerd en kwalitatief minderwaardig is. Je betaalt toch een slordige 60.000 euro voor de hier geteste auto en dan verwacht je een bepaald kwaliteitsniveau dat niet altijd gehaald wordt. Lotus legt daar tegenover dat het rijplezier grandioos en puur is. De Elise is met geen enkele andere intentie gemaakt dan om sportieve prestaties op de mat te leggen en wanneer je daar het maximale uit probeert te halen, heb je toch geen tijd meer om aan de mindere punten te denken.

  • Opvallende looks
  • Pure beleving
  • Fenomenaal bochtenwerk
  • Gedateerde interieuropties
  • Rammels en kraakjes
  • Motorgeluid braaf
220 pk
250 Nm
234 km/h
4,6 s
onb (7.5) l/100km
175 g/km
G
22%
€ 44.790
€ 57.450
€ 1.053 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Morgan 3 Wheeler 2.0 V-Twin