Toyota RAV4 2.0 D-4D-F 2WD Dynamic

- 15 oktober 2013

Avontuur voorbij

Laten we beginnen met de looks. Het model heeft een ware groeispurt doorgemaakt: ten opzichte van de vorige generatie groeide hij ruim 20 cm in de lengte en 3 cm in de breedte. De hoogte nam daarbij af met 6 cm. Verder hebben de avontuurlijke kenmerken, zoals een reservewiel op de achterklep, plaats gemaakt voor strakke zakelijkheid. Voorop zien we de typische grille en koplampen, het familiegezicht van Toyota is duidelijk te herkennen. Achter zien we nu achterlichten in de breedte in plaats van de hoogte. Al met al maakt de RAV4 een solide en volwassen indruk.

Mocht je dat willen, dan kun je de RAV4 nog steeds wat stoerder aankleden. Veel van de 'avontuurlijke' zaken die de afgelopen jaren zijn verdwenen van het standaard model, zijn nu onderdeel geworden van de accessoirelijst. Wil je treeplanken, bodembeschermers en spatlappen, dan ben je bij Toyota nog steeds welkom. De prijsbewuste zakelijke rijder zal hier naar onze verwachting niet in groten getale voor kiezen, die heeft waarschijnlijk liever een fietsendrager of skibox. Het kenmerkende reservewiel op de achterklep is trouwens wel definitief verdwenen.

124 pk
310 Nm
180 km/h
10,5 s
5,2 (4.9) l/100km
127 g/km
E
22%
€ 33.990
€ 39.280
€ 720 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • SsangYong Korando D20T Sapphire

  • Mercedes-Benz GLA 180 CDI Lease Edition

  • Kia Sportage 2.0 GDI 2WD ExecutiveLine

  • Jeep Renegade 2.0 MultiJet Limited

  • Mazda CX-5 Skyactiv-D 2.2 HP AWD GT-M

  • Nissan Qashqai 1.6 dci Tekna

  • Peugeot 3008 HYbrid4

  • Skoda Yeti 1.2 TSI Ambition Outdoor

  • Jeep Compass 2.0 2WD 70th Anniversary

  • 2019 - Toyota RAV4 2.5 Hybrid Bi-Tone 2WD

  • 2016 - Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive

  • 2010 - Toyota RAV4 2.2 D-4D D-CAT Executive Business

  • 2006 - Toyota RAV4 2.0 VVT-i Linea Sol