BMW 5 Serie Sedan 518d Business

- 25 november 2013

Still going strong

Gebrek aan belangstelling zal voor BMW geen reden zijn geweest om de 5 Serie al na drie jaar te faceliften. Over populariteit heeft de ook wel als F10 bekende BMW immers nooit te klagen gehad, ondanks het feit dat eeuwige rivalen Audi en Mercedes-Benz de Fünfer op de hielen zitten met hun nieuwe A6 en opgefriste E-Klasse. Concurrentie of niet, verkopen doet de 5 Serie nog steeds buitengewoon verdienstelijk en dus was er geen enkele reden voor ingrijpende maatregelen. Anders dan bijvoorbeeld de E-Klasse is de Vijf op het cosmetische vlak dan ook heel subtiel bijgeschaafd.

Je moet je ogen echt goed de kost geven, want de nieuwtjes zitten letterlijk in de details: licht gewijzigde koplampen, hertekende bumpers, knipperlichten in de buitenspiegels, dat soort kleinigheden. Desondanks ziet de BMW er nog allerminst bedaagd uit en daarmee hebben we gelijk één van z'n grote krachten te pakken. Het ontwerp is mooi tijdloos en hoewel de Fünfer best een indrukwekkende verschijning is, is 'ie in deze samenstelling verre van schreeuwerig. De chique donkerblauwe lak en het bescheiden 17 inch lichtmetaal geven de bijna vijf meter lange auto een nuchtere, ingetogen uitstraling.

143 pk
360 Nm
212 km/h
9,6 s
5,6 (4.5) l/100km
119 g/km
C
22%
€ 45.990
€ 56.031
€ 1.027 / maand
€ 426 - € 458 / kwartaal
  • Audi A6 2.0 TDI Ultra S Tronic S Edition

  • Infiniti Q70 2.2d Performance+

  • Mercedes-Benz E-Klasse E200 BlueDIRECT Avantgarde

  • Lancia Thema 3.0 V6 MultiJet II 239pk Platinum

  • Volvo S80 D5 Geartronic Summum

  • Lexus GS 300h Luxury Line

  • Jaguar XF 2.0d R-Sport

  • 2017 - BMW 5 Serie Touring 520d Luxury Line

  • 2017 - BMW 5 Serie 530i xDrive High Executive

  • 2012 - BMW M5

  • 2010 - BMW 5 Serie Touring 520d High Executive

  • 2010 - BMW 5 Serie 523iA High Executive

  • 2010 - BMW 5 Serie 530d High Executive

  • 2008 - BMW M5 Touring

  • 2007 - BMW 5 Serie 525i High Executive

  • 2006 - BMW 5 Serie Touring 530i High Executive