Hyundai i10 1.0 i-Motion Comfort Plus

- 21 december 2013

Comfortabele rijbeleving

De volwassen indruk die de nieuwe i10 maakt, komt ook in het rijden terug. Neem bijvoorbeeld de goede isolatie van motor- en rijgeluiden, die bijdraagt aan een comfortabele rijbeleving. Ook over de stoelen zijn we erg positief. Zowel je rug als je benen worden goed ondersteund en dat is niet alleen aangenaam tijdens een retourtje AH, maar vooral ook op lange afstand. Het stuurwiel - compleet met knoppen voor boordcomputer en audio - is helaas niet in diepte verstelbaar, al staat het gelukkig wel zo afgesteld dat de meeste bestuurders daar nauwelijks hinder van zullen ondervinden.

In kleine ruimtes blijkt de nieuwe i10 lekker wendbaar, zonder dat de besturing teveel bekrachtigd is. Vooral op hogere snelheden is het wel zo prettig dat de Koreaan relatief zwaar stuurt - je wilt per slot van rekening niet bij de minste of geringste stuurbeweging overdwars op de weg staan. Buiten de stad komt de kleine Hyundai dan ook prima uit de voeten. Zelfs op de snelweg blijft de i10 stabiel en solide aanvoelen en hoewel de toerenteller bij 120 km/h een (voor dit segment gemiddeld) toerental van 3.500 rpm aangeeft, blijft het geluidsniveau ook daar keurig binnen de perken.

66 pk
94 Nm
155 km/h
15,1 s
4,6 (4.3) l/100km
98 g/km
B
22%
€ 9.995
€ 11.995
€ 220 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Kia Picanto 1.2 CVVT EcoDynamics

  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i Comfort Navigator

  • Skoda Citigo 1.0 Greentech Elegance

  • Suzuki Celerio 1.0 DualJet Exclusive

  • Opel Karl 1.0 ecoFLEX Edition

  • 2020 - Hyundai i10 1.0 Premium

  • 2011 - Hyundai i10 1.2 i-Catcher

  • 2008 - Hyundai i10 1.25i ActiveVersion Cool