Jeugdiger en volwassener
Hyundai mikt met de nieuwe i10 gericht op de Europese automobilist en vanuit die gedachte is het niet meer dan logisch dat de kleine Koreaan veel meer indruk maakt dan z'n oubollige voorganger. Het ruimteaanbod is gelukkig onverminderd goed, maar verder is de i10 behoorlijk onder handen genomen. Niet zonder resultaat: optisch is 'ie beter in balans, het interieur is veel hoogwaardiger geworden en in het rijden doet de nieuwe i10 een stuk volwassener aan. Tot slot is ook de (veiligheids)uitrusting flink verbeterd.
Prijstechnisch is de i10 - logischerwijs - ook wat gegroeid, al krijg je daar wel een volwassener auto voor terug. Met twee uitrustingsniveaus en drie optiepakketten op de i-Motion kun je de i10 mooi aankleden, al missen we wel wat opties die 'm nog interessanter zouden maken. Motorisch is de keuze helaas beperkt tot één variant. De om BPM-technische redenen niet leverbare 1.2 viercilinder met 88 pk zou vooral op de snelweg voor wat meer pit zorgen, al denken wij niet dat het ontbreken van die 1.2 de vaart echt uit het succes van de i10 zal halen.
- Volwassen rijeigenschappen
- Ruim en hoogwaardig interieur
- Goede (veiligheids)uitrusting
- Geen koopje meer
- Beperkte motorenkeuze
- Sommige opties niet leverbaar