Bescheidener
De huidige GS 450h reden we enige tijd terug als F-Sport Line. Daarmee wordt de auto behoorlijk opzichtig, maar het is voor zakelijk Nederland goed om aan onze testauto te zien hoe het ook anders kan. De kenmerkende Spindle grille is nog steeds opvallend, maar daarmee is het heftigste aspect van het ontwerp direct genoemd. Grote luchtinlaten en een kofferbakspoiler zijn voorbehouden aan de sportiefste uitvoering. Met zeventien inch metende standaardvelgen en de nieuwe mica lak 'Meteor Blue' staat er een heel degelijke, representatieve verschijning. Zoals vaker bij parelmoer-achtige lakken kan de auto onder verschillende lichtinval soms variƫren van donkergrijs tot donkerblauw.
Lexus biedt voor de GS vier uitrustingsniveaus. Instappen kan met de Business Line (eventueel Pro), waarna je via de Luxury Line uitkomt bij de President Line. Dan is er dus nog de F Sport Line, maar dat is met zijn sportieve toevoegingen een geval apart. De geteste GS 300h betrof een Luxury Line en is een goede afspiegeling van de gemiddelde GS die Lexus aan de man brengt. De naam van de uitvoering zegt het eigenlijk al, het is een goed geoutilleerde auto. De belangrijkste addities op de standaarduitrusting zijn een navigatiesysteem met een 12 inch scherm in plaats van de standaard 8 inch en volledig lederen bekleding met stoelverwarming en ventilatie. Met name de verwarming is een genot vanwege zijn automatische stand. In het begin voel je de warmte heerlijk door je lijf gaan, maar hij blijft niet als een idioot 'doorstoken'. Aan de indicatie-leds zie je dat de intensiteit automatisch afneemt.