Maserati Ghibli S Q4 3.0 V6 Bi-Turbo

Pawel Piotrowski - 6 april 2014

Eigen stijl en charme

Wie de geneugten van de Maserati Ghibli overmatig consumeert kan op den duur een afkeer tegen perfectionistische Teutoonse pk-beulen ontwikkelen. De directe Germaanse contraherders zijn weliswaar krachtiger, sneller en qua gadgets een grote stap verder, maar de Italiaanse antagonist pareert deze voorsprong met zijn eigen stijl, charme en emotionele manipulatie. Tegen zijn fraaie esthetische lijnen is geen enkele andere powersedan opgewassen. Zijn grootste nukken openbaren zich pas in het samengeraapte interieur, dat niet bij de sfeer van illustere voorgangers aan kan sluiten. Maar dit manco vergeef je deze volbloed Italiaan direct nadat je er een meter mee gereden hebt. Je moet dan alleen niet de fout maken om voor de diesel te kiezen, want dan mis je het bijzondere spektakel dat de 3.0 V6 Bi-Turbo biedt. En daar draait het ten slotte om bij een Maserati, je koopt ‘m immers niet vanwege zijn state of the art multimediasysteem of lage running costs. Wie daar gevoelig voor is kan beter met een grote boog om de Maserati-dealer heen lopen, ieder ander mens heeft voor ‘slechts’ € 120.300 een modern kunstwerk in handen.

  • Opzwepende 3.0 V6 Bi-Turbo
  • Standaard met vierwielaandrijving en sper
  • Concurrerend geprijsd tov andere powersedans
  • Samengeraapt interieur
  • Authenticiteit van aluminium en carbon
  • Beperkt ruimteaanbod op de achterbank
410 pk
550 Nm
285 km/h
4,8 s
17,4 (10.4) l/100km
249 g/km
G
22%
€ 80.947
€ 120.300
€ 2.206 / maand
€ 286 - € 327 / kwartaal