Onsje meer
Maar de RCZ R heeft meer capaciteiten om zich bij de sportieve automobilist in de kijker te spelen. Eén van die pluspunten - misschien wel gelijk het grootste - is het schitterende ontwerp, met de welvingen in het dak als onbetwiste eye catcher. Als je 1.510 euro toelegt, voert Peugeot het dak zelfs uit in carbon. Toe maar! De nieuwe, gemeen kijkende neus staat de auto perfect en dat geldt niet minder voor de lakkleur Rouge Erythrée. Speciale tweekleurige 19 inch velgen met grotere remmen en rode remklauwen, een joekel van een achterspoiler en twee vuistdikke uitlaten maken het plaatje compleet.
Vanbinnen gaat het sportieve feestje onverminderd verder. Peugeot had simpelweg het prachtige interieur uit de gewone RCZ kunnen overzetten in de R, maar omdat de meerprijs van de RCZ R ten opzichte van de 1.6 THP met 200 pk tien mille bedraagt, vinden de Fransen - chapeau! - dat het best een onsje meer mag zijn. Zo is het fraaie dashboard met leder bekleed en beschikt de R over speciale sportstoelen, die al net zo geweldig zitten als ze eruitzien. Een racy versnellingspook, rode stiksels all over the place én een stoer typeplaatje naast de handrem zorgen voor een sportieve finishing touch.