Volwassener
Met de nieuwe Clio RS heeft Renault de technische kant totaal anders benaderd, maar in de prestaties hebben we niets gemist. Deze zijn zelfs volwassener dan bij zijn voorganger. De EDC-automaat werkt prettig, al kunnen we niet ontkennen dat we echt het klappen met de pook gemist hebben. Er wordt veel goedgemaakt door de flippers, maar niet alles. We hopen dat Renault nog eens een handgeschakelde versie de weg op stuurt. De automaat maakt wel dat ook de bruikbaarheid sterk is toegenomen. Hij begint qua karakter zelfs een beetje op de Golf GTI te lijken zo, al zouden we wel adviseren om het standaard RS-chassis te nemen als het dagelijks gebruik de belangrijkste aankoopfactor is. Mensen schrikken altijd een beetje van de prijs als ze 30 mille horen in combinatie met een compacte auto, maar met een vanafprijs van 25.990 euro staat hij prima zijn mannetje tussen de 208 GTi's, Corsa OPC's en Fiesta ST's van deze wereld. En tegenover die concurrenten heeft Renault met dit prachtige en technische goede product een belangrijk ijzer in het vuur.
- Uiterlijk
- Plezier
- Bruikbaarheid
- Afwerkingsdingetjes
- Haperende RS Monitor
- Gemis handbak
2019 - Renault Clio TCe 100 R.S. Line
2017 - Renault Clio TCe 120 Intense
2013 - Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique Eco2
2013 - Renault Clio TCe 90 Expression
2009 - Renault Clio RS 2.0 16V
2008 - Renault Clio Estate 100 TCE Dynamique
2006 - Renault Clio 1.5 dCi 85 Dynamique
2006 - Renault Clio 1.5 dCi 105 Dynamique Luxe
2006 - Renault Clio V6
2006 - Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe