Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-play

- 15 juni 2014

Schone lei

Negen jaar geleden was de standaard bij A-segmenters totaal verschillend met de huidige situatie. Toen de Aygo werd geïntroduceerd was navigatie, een volledig bekleed interieur en comfortverhogende gadgets nog geen gemeengoed. Maar nu val je op als je het niet kunt leveren. De engineers van Toyota en PSA zijn met een leeg tekenpapier aan de slag gegaan. Niks doet je denken aan de eerste generatie. Buiten een klein stukje op de portieren, is het gehele interieur bekleed. Een positieve ontwikkeling, al kan de kwaliteit van sommige materialen nog wel iets beter. De auto is nauwelijks groter dan zijn voorganger, maar de binnenruimte werd wel iets vergroot. Door een lagere zit heb je iets meer bewegingsruimte, al mag het bijna geen naam hebben. De stoelen komen van de tekentafel in Frankrijk. Door de stevige wangen wordt je lichaam niet alleen goed ondersteund, je glijdt ook niet meer van de stoel in bochten. De vergrootte bagageruimte is voor een compacte auto belangrijk; met 168 liter is de inhoud nog niet enorm, maar het is wel bijna 30 liter meer dan bij zijn voorganger.

69 pk
95 Nm
160 km/h
14,3 s
3,8 (3.8) l/100km
88 g/km
B
22%
€ 9.695
€ 12.889
€ 236 / maand
€ 55 - € 63 / kwartaal
  • Suzuki Celerio 1.0 DualJet Exclusive

  • Opel Karl 1.0 ecoFLEX Edition

  • Kia Picanto 1.0 CVVT First Edition

  • Hyundai i10 1.0 i-Motion Comfort Plus

  • Skoda Citigo 1.0 Greentech Elegance

  • Citroën C1 e-VTi 68 Airscape Feel Edition

  • Renault Twingo SCe 70 Expression

  • Peugeot 108 1.0 e-VTi Allure TOP!

  • Mitsubishi Space Star 1.2 Instyle CVT

  • 2022 - Toyota Aygo X 1.0 VVT-i Limited

  • 2019 - Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-CITE

  • 2011 - Toyota Aygo 1.0 VVT-i Comfort Navigator

  • 2006 - Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i Sport

  • 2005 - Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i Sport