Frisse verschijning
Bij zijn introductie in 2011 was de Picanto een frisse verschijning in een A-segment waar de auto's het niet van hun design moesten hebben. Sinds die tijd is de auto qua verkoopcijfers in de top van het segment gebleven en begin dit jaar mocht de Kia zich nog de best verkochte auto van Nederland noemen. Hoewel de auto door het tijdloze ontwerp van Peter Schreyer nog altijd niet verveelt, acht Kia de tijd rijp voor een facelift. De auto moet een extra impuls aan de verkopen geven en door de lagere leaseprijs ook op de zakelijke markt potten gaan breken. Of de pittigheid nog steeds aanwezig is bij de vernieuwde Picanto, testen we tijdens de Nederlandse introductie.
Opel Karl 1.0 ecoFLEX Edition
Citroën C1 e-VTi 68 Airscape Feel Edition
Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-play
Renault Twingo SCe 70 Expression
Peugeot 108 1.0 e-VTi Allure TOP!
Suzuki Celerio 1.0 DualJet Exclusive
Hyundai i10 1.0 i-Motion Comfort Plus
Mitsubishi Space Star 1.2 Instyle CVT
Skoda Citigo 1.0 Greentech Elegance