Subtiele wijzigingen
In het interieur zijn de veranderingen mogelijk nog beperkter. De gebruikte materialen zijn vergelijkbaar met het pre-facelift model. De luchtroosters zijn nu voorzien van een chromen omlijsting en de dashboardinleg kan in verscheidene kleuren worden uitgekozen, wat het dashboard aanzienlijk opvrolijkt. Het aluminiumkleurige in de testauto is wellicht de saaie variant, durfallen gaan voor wit of zelfs geel. Kies daar dan ook gelijk de nieuwe Honey Bee exterieurlak bij en anoniem over straat gaan is er niet meer bij. Over de ergonomie hadden we geen reden tot klagen en aangezien er aan de knoppen en bediening niets gewijzigd is blijft dat zo. Een ingebouwd navigatiesysteem of in ieder geval een lcd-scherm waar voor navigatie gelinkt kan worden aan een smartphone ontbreekt nog steeds en dat is jammer. De dealer biedt een mogelijkheid tot een after-market systeem, maar dat doet behoorlijk afbreuk aan het dashboardontwerp.
Wel schermt Kia met een verbeterd audiosysteem, dat tijdens de introductie uiteraard goed getest is. En het moet gezegd worden: de tweeters die vanaf de Dynamic Line aan het circuit worden toegevoegd maken dat hoge tonen goed worden doorgegeven. Ook de rest van het audiosysteem zorgt voor een prima geluid en biedt tevens de mogelijkheid om te streamen via Bluetooth. USB- en AUX-aansluitingen zijn aanwezig, evenals een carkit. Het stuur is ook herzien, of eigenlijk de knoppen daarop. Het meest in het oog valt de bediening van de cruise control, één van de toevoegingen in de gefacelifte Picanto.
Opel Karl 1.0 ecoFLEX Edition
Citroën C1 e-VTi 68 Airscape Feel Edition
Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-play
Renault Twingo SCe 70 Expression
Peugeot 108 1.0 e-VTi Allure TOP!
Suzuki Celerio 1.0 DualJet Exclusive
Hyundai i10 1.0 i-Motion Comfort Plus
Mitsubishi Space Star 1.2 Instyle CVT
Skoda Citigo 1.0 Greentech Elegance