Beautycontest
Onderscheid is alles. Het is niet voor niets dat er bij veel concurrenten flink gesmeten wordt met opties om de auto te personaliseren. De Toyota Aygo heeft een opvallend kruis in zijn grille en de Peugeot 108 en Citroën C1 kunnen geleverd worden met opvallende stofdakjes of kleuraccenten op de spiegels. Met de Twingo is dat niet anders. Onze was voorzien van witte striping, maar qua bestickering heeft de klant diverse keuzes. Het Pack Look Exterieur kan hier nog aan bijdragen met diverse kleuren spiegelkappen en een bijpassend gekleurde grille.
En profil valt de gelijkenis met de Fiat 500 erg op, al verklaart Renault in de brochure de lijnen met de Renault 5 Turbo van weleer. Er zijn slechtere voorouders te bedenken, temeer als je weet dat de nieuwe Twingo de middenmotor geërfd heeft. De hele technische setup heeft tot gevolg dat de wielbasis voor het formaat auto enorm is. Ter vergelijk: de 500 is 5 cm korter, maar de Twingo heeft de wielen ruim 19 cm verder uit elkaar staan. Dat verschil is in deze klasse gigantisch. Het maakt dat deze kleinste van Renault met zijn guitige uiterlijk toch stevig op zijn pootjes staat.
Citroën C1 e-VTi 68 Airscape Feel Edition
Peugeot 108 1.0 e-VTi Allure TOP!
Kia Picanto 1.0 CVVT First Edition
Opel Karl 1.0 ecoFLEX Edition
Mitsubishi Space Star 1.2 Instyle CVT
Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-play
Suzuki Celerio 1.0 DualJet Exclusive
Hyundai i10 1.0 i-Motion Comfort Plus
Volkswagen Up 1.0 75 pk automaat High Up