Rationele setup
In de praktijk klinken de technische specificaties wat spannender dan het in werkelijkheid allemaal is. In dit geval is achterwielaandrijving en een middenmotor gewoon een rationele keuze voor een heel praktische indeling en heeft het niks met driften of sportiviteit van doen. De 70 pk klinken als voldoende vermogen voor instapper en zo moeten we deze Twingo precies duiden. Het blokje doet precies wat van hem verwacht mag worden, maar heeft daar bovenop niet veel extra's te brengen. Vaart maken kost gewoon tijd en dan mis je af en toe even het duwtje dat de TCe90 wel zal kunnen brengen. Eenmaal op gang blijkt de SCe 70 een uitstekend blokje, totdat het lichtje langzaam dooft rond de 120 km/h. Met wat geduld kan je doorduwen tot de top van 151 km/h, maar dit turboloze motortje voelt zich het meest in zijn element rond midden van zijn totale snelheidsbereik. Mocht je wel eens mopperen op trage medeweggebruikers dan moet je echt voor de TCe 90 gaan, maar voor alle andere mensen zal de SCe 70 prima voldoen.
Citroën C1 e-VTi 68 Airscape Feel Edition
Peugeot 108 1.0 e-VTi Allure TOP!
Kia Picanto 1.0 CVVT First Edition
Opel Karl 1.0 ecoFLEX Edition
Mitsubishi Space Star 1.2 Instyle CVT
Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-play
Suzuki Celerio 1.0 DualJet Exclusive
Hyundai i10 1.0 i-Motion Comfort Plus
Volkswagen Up 1.0 75 pk automaat High Up