Kleurrijke verbetering
Bij de test van de oude i20 hadden we enige kritiek op het interieur van de auto. Het dashboard was verouderd en in stemmig zwart uitgevoerd. Deze nieuwe editie is daarom des te meer te prijzen. Zeker in het Cappuccino Bruin waarin het dashboard en de bekleding van 'onze' i20 is uitgevoerd straalt het interieur kwaliteit uit. De gebruikte materialen bovenop het dashboard zijn van een zachte soort kunststof en ook bij de rest van het dashboard stelt de materiaalkeuze van Hyundai niet teleur. Alleen bij de deurpanelen en de middenconsole komen we wat goedkoper aandoend kunststof tegen.
Ergonomisch zit het dashboard goed in elkaar. Elke knop zit waar je hem zou verwachten en het dashboard is goed overzichtelijk gebleven. De tellers zijn goed afleesbaar, maar wanneer je in het donker onderweg bent, moet je de dashboardverlichting handmatig naar beneden afstellen, omdat de tellers anders hinderlijk reflecteren in de zijruit. Een navigatiesysteem ontbreekt in de testauto en is ook nog niet te bestellen. Wel wordt er een smartphonehouder meegeleverd, zodat je via de navigatie-app van de telefoon de weg kunt vinden. Een compleet navigatiesysteem zal later dit jaar leverbaar worden op de i20, maar prijzen zijn nog niet bekend.
Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge
Kia Rio 1.2 CVVT DynamicLine
Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge
Ford KA+ 1.2 Trend Ultimate
Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium
Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna
Dacia Sandero 0.9 TCe 90 Lauréate
Fiat Punto TwinAir Easy
Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet High Executive
Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI
Mazda 2 1.5 90 pk GT-M