Hyundai i20 1.2HP i-Motion

- 16 februari 2015

Misschien wel de ruimste

De voorstoelen zitten uitstekend en ook op de langere ritten blijven ze goede ondersteuning bieden. Hoewel de wat bredere mensen onder ons de stoelen aan de smalle kant zullen vinden, is de zijdelingse steun erg prettig. De lengte van de zitting is, zeker voor een Koreaanse auto, goed in orde. Ook op de achterbank hoeven de passagiers niet op comfort in te leveren. De bank is wat hoger geplaatst, zodat er meer beenruimte ontstaat en door de rechte daklijn is er genoeg hoofdruimte gecreëerd. Voor kortere ritten voldoet de bank voor drie volwassenen, maar voor langere ritten kunnen twee volwassenen achterin comfortabel meereizen. Met mijn 1,93m kon ik "achter mijzelf zitten", iets wat in een auto uit het B-segment niet vaak voorkomt.

Bij de introductie van de i20 gaf Hyundai aan met de auto de ruimste in zijn klasse te hebben gerealiseerd. Qua beenruimte kunnen ze daar best eens gelijk in hebben en ook de kofferbak is ruim bemeten. De Koreanen hebben met deze uitspraak echter buiten de ongeveer tegelijk onthulde Skoda Fabia gerekend, want die heeft als vergelijkbare hatchback een net wat grotere kofferruimte. Feit blijft dat de Hyundai één van de ruimste in zijn klasse is en voor je voor dagelijks gebruik met de i20 niets te kort komt. 

84 pk
122 Nm
170 km/h
13,1 s
6,6 (4.7) l/100km
109 g/km
C
22%
€ 14.495
€ 17.085
€ 313 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

  • Kia Rio 1.2 CVVT DynamicLine

  • Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

  • Ford KA+ 1.2 Trend Ultimate

  • Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

  • Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

  • Dacia Sandero 0.9 TCe 90 Lauréate

  • Fiat Punto TwinAir Easy

  • Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet High Executive

  • Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

  • Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • 2021 - Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium

  • 2015 - Hyundai i20 Coupé 1.2 HP Comfort

  • 2013 - Hyundai i20 1.2 i-Motion

  • 2009 - Hyundai i20 1.4i i-Catcher