KODO karakter
Zoals gezegd is het design van deze auto behoorlijk uitgesproken. De auto komt niet over als een SUV, maar is toch tien centimeter hoger dan de Mazda 2 waarmee de auto technisch gezien veel overeenkomsten heeft. Het lijnenspel in de flanken hebben beide modellen gemeenschappelijk, evenals het doorlopen van de grille in de voorlampen, maar verder heeft het hogere broertje een eigen voorkomen. Daarmee is het geen opgehoogde 2 geworden. De koplampen en achterlichten zijn strakker getekend en een kunststof omlijsting rond de wielkasten maakt de auto een stuk stoerder. Een zwartgelakt paneel boven de achterlichten wekt de illusie op dat de ramen doorlopen en contrasteert mooi met lichtere lakken. De testauto is gespoten in Dynamic Blue Mica, waarin het lijnenspel mooi geaccentueerd wordt. Vanaf het uitrustingsniveau TS+ beschikt de CX-3 over LED-koplampen die de neus behoorlijk verfraaien en ook nog eens een uitstekende lichtbundel geven.

SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire

Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

Fiat 500X 1.4 Turbo MultiAir 16v 140 Lounge

Opel Mokka 1.6 Cosmo

Nissan Juke DIG-T 115 Tekna

Chevrolet Trax 1.4 Turbo LTZ

Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 GT-Line

Suzuki Vitara 1.6 High Executive

Hyundai Kona 1.0 T-GDI Premium

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanium




