Toyota Auris 1.2T Aspiration

- 26 juli 2015

Waarom niet...?

Een auto al na iets meer dan twee jaar grondig faceliften, is over het algemeen geen goed teken. Toch klinkt de filosofie achter deze opfrisbeurt logisch: het opnieuw onder de aandacht brengen van de auto én de introductie van een nieuwe turbomotor. Het totaalplaatje is een flinke verbetering ten opzichte van zijn voorganger. Niet alleen het design van de carrosserie is moderner en beter passend bij de rest van het Toyota-gamma, ook het interieur heeft een mooier ontwerp gekregen en de gebruikte materialen staan op een hoger plan. Voor de zakelijke rijder is de Hybrid met 14% bijtelling voor dit jaar nog de versie die je moet hebben, maar vanaf volgend jaar krijgt hij concurrentie uit eigen huis van de zuinige en voldoende krachtige 1.2T. Daarbij is de Auris met die motorisering ruim twee mille goedkoper én sneller dan de Hybrid. Toyota is wat aan de late kant met de introductie van een geblazen motor, maar mist de boot zeker niet. Door zijn vele kwaliteiten zijn er buiten smaak weinig redenen over om niet voor de Auris te kiezen. Vooruitdenkend aan de komende jaren, kan de Auris wel eens blijvend een succes zijn. 

  • Prettige, soepele aandrijflijn
  • Ruim en mooi afgewerkt interieur
  • Vertrouwenwekkend weggedrag
  • Erg donker interieur
  • Soms wat traag werkend multimediasysteem
116 pk
185 Nm
200 km/h
10,1 s
6,0 (4.8) l/100km
112 g/km
B
22%
€ 18.995
€ 25.385
€ 465 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High

  • Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line

  • Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition

  • Mazda 3 SkyActiv-G 120 GT-M

  • Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

  • 2015 - Toyota Auris Touring Sports Hybrid Lease Exclusive

  • 2013 - Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive

  • 2012 - Toyota Auris 1.8 Hybrid Executive

  • 2010 - Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Executive

  • 2007 - Toyota Auris 1.6 16v VVT-i Luna Business