- Volkswagen ID.Buzz“Uitgesproken elektrisch”Energielabel A | 22% bijtellingWat hebben we lang op de nieuwe interpretatie van de Transporter T1 moeten wachten. Jaren achter elkaar maakte Volkswagen ons lekker met concept cars die een reïncarnatie van de iconische hippiebus aankondigden.
- Volkswagen Golf Variant“Opgewaardeerd”Energielabel C | 22% bijtellingDe snelle opkomst van de SUV's en cross-overs maakt dat de traditionele hatchback en stationwagon aan terrein hebben verloren. Toch is er kennelijk nog steeds markt voor, want Volkswagen levert de Golf nu ook weer als Variant. De Golf 8 Variant vist meer dan ooit tevoren in de vijver van de Passat.
- Volkswagen Amarok
Volkswagen Arteon
Volkswagen Beetle
Volkswagen Caddy
Volkswagen CC
Volkswagen Crafter - Volkswagen Crossblue
Volkswagen Eos
Volkswagen Fox
Volkswagen Golf
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.4 - Volkswagen ID.Buzz
Volkswagen Jetta
Volkswagen Multivan
Volkswagen Passat
Volkswagen Phaeton
Volkswagen Polo - Volkswagen Scirocco
Volkswagen Sharan
Volkswagen T-Cross
Volkswagen T-Roc
Volkswagen Tiguan
Volkswagen Touareg - Volkswagen Touran
Volkswagen Transporter
Volkswagen Up! - Volkswagen Caddy Cargo“Eindelijk opvolging”Energielabel E | 22% bijtellingAls autofabrikant moet je er goed voor zitten als je een nieuwe bedrijfsauto wilt introduceren. Niet alleen wordt er veel van de bus gevraagd, de levenscyclus van een bedrijfsauto is ook een stuk langer. De auto moet dus zo ontworpen worden dat deze vele jaren meekan en niet snel verouderd aandoet.
- Volkswagen ID.4“Groeispurt”Energielabel A | 22% bijtellingHet elektrische offensief van Volkswagen begint een vlucht te nemen. Vorig jaar verkocht het merk uit Wolfsburg in totaal 134.000 EV's, een verdrievoudiging ten opzichte van 2019. Aan de ID.4 de taak om die groei nog wat extra kracht bij te zetten.
- Volkswagen Tiguan“Belangrijke pijler”Energielabel E | 22% bijtellingWat de bestverkochte Volkswagen ter wereld is? Niet een Polo of Golf, maar de Tiguan is het meest in trek. Sterker nog: de SUV laat ook alle andere modellen uit de Volkwagen Groep achter zich.
- Volkswagen ID.3“Elektrisch voor iedereen”Energielabel A | 22% bijtellingDe veranderingen op het gebied van elektrisch rijden gaan hard. Aangejaagd door overheden die extra maatregelen tegen verbrandingsmotoren aankondigen en strenge uitstootnormen die miljardenboetes kunnen opleveren. Volkswagen is al geruime tijd in de weer met batterij-elektrische voertuigen.
- Volkswagen Transporter“Een tiende verschil”Energielabel C | 22% bijtellingDe levenscycli van bedrijfswagens is anders dan van personenauto's. Goed voorbeeld hiervan is de Volkswagen Transporter. De eerste generatie ging liefst 17 jaar mee, de tweede 12 jaar, de derde kreeg na 11 jaar een opvolger en de vierde na 13 jaar in productie te zijn geweest.
- Volkswagen Golf“Veel te verliezen”Energielabel B | 22% bijtellingDe Volkswagen Golf is een vast onderdeel van het Nederlandse straatbeeld. Met het nieuwste model mikt het merk uit Wolfsburg eerder op evolutionaire dan revolutionaire veranderingen.
- Volkswagen Passat Variant“Facelift volgens het boekje”Energielabel B | 22% bijtellingDe huidige generatie van de Passat oogde nog niet heel gedateerd. Desondanks vond Volkswagen het noodzakelijk om het nog immer populaire model van een aantal updates te voorzien. Wij gaan op pad met de Passat Variant, die een behoorlijk zware taak voor de boeg heeft.
- Volkswagen T-Cross“De keuze is reuze”Energielabel C | 22% bijtellingIn geen enkel ander segment van de automarkt lijkt momenteel zoveel keuze te zijn als tussen de talloze SUV's en crossovers in het B-segment. Volkswagen wil uiteraard ook meedingen in dit zeer succesvolle deel van de markt en komt met de T-Cross; het lifestyle-alternatief voor de Polo.
- Volkswagen e-Crafter“Klaar voor de klus”Energielabel A | 22% bijtellingWaar de elektrische personenauto al jaren niet meer weg te denken is van de Nederlandse wegen, blijft het aanbod van elektrische bedrijfsauto's nog achter. Langzaamaan begint onze bedrijfswagenpagina vol te druppelen met elektrische busjes, zoals recent nog de Mercedes-Benz eVito.
- Volkswagen Touareg“Volkse topklasse”Energielabel D | 22% bijtellingVolkswagen en grote, luxe auto's: wat betreft de verkoopcijfers was het in ons land nooit echt een gelukkige combinatie. Wie gaat er immers rond de 100.000 euro betalen voor een Volkswagen? Het is aan de nieuwe Touareg om deze stelling te ontkrachten.
- Volkswagen T-Roc“Van twee walletjes eten”Energielabel E | 22% bijtellingWat was Volkswagen er snel bij met de Touareg in 2002. Met deze auto liftte het merk mee op een alsmaar groeiende populariteit van de SUV. De Tiguan volgde pas enkele jaren later, terwijl Koreaanse merken al langere tijd grote successen boekten met hun bereikbare SUV's als de Hyundai.....
- Volkswagen Polo“De Polo, daar zit muziek in”Energielabel B | 22% bijtellingJe kunt er bij de onthulling van een nieuwe Volkswagen Polo van uitgaan dat het ontwerp van de auto geen grote schok teweegbrengt. Al vele generaties is het uiterlijk van de b-segmenter behoudend en daardoor ook tijdloos. Het resulteert in stabiele verkoopcijfers en een trouwe schare klanten.
- Volkswagen Arteon“Premium voor het volk”Energielabel D | 22% bijtellingDat vroeger niet alles beter was, maar wel een stuk overzichtelijker, blijkt uit een vergelijk tussen het jaar 1978 en nu. Volkswagen had in dat jaar tien verschillende modellen in de showroom staan, inclusief de bedrijfswagens. Anno 2018 is dat aantal gegroeid naar vijftien.
- Volkswagen Amarok“Wolf in wolfskleren”Energielabel D | 22% bijtellingDe Volkswagen Amarok was een langverwachte nieuwkomer, toen deze in 2009 werd onthuld. Pick-ups waren tot dan toe ondergesneeuwd in het gamma van Volkswagen.
- Volkswagen Crafter“Vakmanschap”Energielabel A | 22% bijtellingVoor Volkswagen is de Crafter na de Transporter en de Caddy het derde model dat voor de verkopen moet zorgen in het bedrijfswagensegment. Met het grootste laadruim is het het enige model dat nog net zonder een D-rijbewijs gereden mag worden.
- Volkswagen Beetle“Is alles goud wat er blinkt?”Energielabel E | 22% bijtellingDe jaren '60 en '70 van de vorige eeuw hebben een hoop leuks gebracht op het gebied van de automobielhistorie. Uiteraard kent iedereen de geweldige Amerikaanse creaties, maar ook uit Nederland kwam een bijzondere auto op de markt.
- Volkswagen Up!“Mix it Up!”Energielabel C | 22% bijtellingWie kent hem niet? De Volkswagen Up! is een zeer geliefde auto bij rijdend Nederland. De combinatie van een compact model, laag verbruik en de ruimte binnenin maken de auto tot een ongekend succes op Hollandse bodem. Na een paar jaar op de markt vindt Volkswagen het nu tijd voor een opfrisbeurt.
- Volkswagen Transporter“Trotse vaandeldrager”Energielabel C | 22% bijtellingEr zijn zo van die namen van producten die meteen een hele productgroep aangeven. Cola is één van de bekendste, maar ook op het gebied van auto's is dit het geval. Opvallend is dat veel van deze voorbeelden vallen onder de Volkswagen Groep.
- Volkswagen Tiguan“Volkswagen in hart en nieren”Energielabel C | 22% bijtellingDe cross-over is niet meer weg te denken uit het huidige straatbeeld. In vrijwel iedere wijk vindt je er meerdere terug, vooral in gebieden met een wat hoger gemiddeld inkomen. Sinds de introductie in 2007 is de Tiguan een succesnummer van het VAG-concern.
- Volkswagen Golf BlueMotion“Op de golven van de tijd”Energielabel A | 22% bijtellingTerwijl echte petrolheads de teloorgang van de ene na de andere vijf- en zescilinder nog amper te boven zijn, downsizen autofabrikanten vrolijk verder. Vooral de driecilinder is met een enorme opmars bezig.
- Volkswagen Touran“Bestseller in het nieuw”Energielabel B | 22% bijtellingGezinsvaders, politieagenten en taxichauffeurs opgelet; Volkswagen heeft een nieuwe Touran in de showroom staan. Na een productietijd van twaalf jaar, twee uitgebreide facelifts en de komst van nieuwe concurrenten werd dat ook wel tijd.
- Volkswagen Passat Variant GTE“Blijvertje”Energielabel A | 22% bijtellingHet jaar 2015 was een bijzonder jaar voor Volkswagen. 'Dieselgate' is een dieptepunt in haar lange leven. Aan de Nederlandse verkoopcijfers is dat niet te merken; het merk prijkt bovenaan de lijst en één op de acht verkochte auto's is een Volkswagen.
- Volkswagen Golf GTE“Plug and play”Energielabel A | 22% bijtellingVolkswagen verraste vriend en vijand toen op de IAA in 1975 de Golf GTI aan het grote publiek werd getoond. Van elke generatie verscheen vervolgens een GTI - de één succesvoller dan de ander - en vanaf de Golf 2 werd de GT-lijn aangevuld met de GTD.
- Volkswagen e-Golf“Range extender ”Energielabel A | 22% bijtellingVan rijschoolhouder tot accountmanager en van kersverse rijbewijsbezitter tot krasse 65-plusser: al 40 jaar lang lopen ze allemaal weg met de Volkswagen Golf. Van alle succesfactoren die daaraan hebben bijgedragen, is het uitgebreide assortiment misschien nog wel de belangrijkste.
- Volkswagen Golf Sportsvan“Plussen en minnen”Energielabel B | 22% bijtellingMet de Golf Plus speelde Volkswagen handig in op de vraag naar ‘hoger en ruimer’. Tegen een schappelijke bijbetaling kreeg je een Golf, maar dan met een hogere instap en met een ruimer en flexibeler interieur.
- Volkswagen Golf GTI“Herboren legende”Energielabel E | 22% bijtellingWie komt er vandaag z’n bed nog uit voor een auto met 110 pk uit een 1.6’je? Toch schreef Volkswagen daar nog geen veertig jaar geleden geschiedenis mee. De geboorte van de hot hatch was een feit en de GTI groeide uit tot een ware legende.
- Volkswagen Golf“Gewoon zichzelf”Energielabel B | 22% bijtellingDe Golf. Wat moet je er nog van zeggen? Iedereen kent 'm, iedereen heeft er z'n woordje over klaar. Wat je er ook van vindt, feit is dat de Golf al bijna vier decennia een kaskraker van jewelste is.
- Volkswagen Golf“Viva la (r)evolution!”Energielabel B | 22% bijtellingWaar we bij de introductie van de splinternieuwe Toyota Auris nog spraken van een ware revolutie ten opzichte van zijn voorganger, is er bij de Golf al sinds mensenheugenis een evolutie gaande.
- Oude testen
Auto's die uit productie zijnVolkswagen Passat Variant (tot 2019)
Volkswagen Polo BlueMotion (tot 2017)
Volkswagen e-Up! (tot 2017)
Volkswagen Golf Variant (tot 2020)
Volkswagen Touareg (tot 2018)
Volkswagen Up (tot 2017)
Volkswagen Beetle Cabrio (tot 2019)
Volkswagen Jetta Hybrid (tot 2014)
Volkswagen Polo BlueGT (tot 2015)
Volkswagen Golf Cabrio (tot 2016)
Volkswagen Passat Alltrack (tot 2014)
Volkswagen Beetle (tot 2019)
Volkswagen CC (tot 2014)
Volkswagen Up! (tot 2016)
Volkswagen Tiguan (tot 2016) - Oude testen
Auto's die uit productie zijnVolkswagen Golf Cabrio (tot 2016)
Volkswagen Phaeton (tot 2015)
Volkswagen Jetta (tot 2014)
Volkswagen Eos (tot 2013)
Volkswagen Polo GTI (tot 2015)
Volkswagen Passat Variant (tot 2014)
Volkswagen Touran (tot 2015)
Volkswagen CrossPolo (tot 2014)
Volkswagen Amarok (tot 2016)
Volkswagen Transporter (tot 2015)
Volkswagen Polo Bluemotion (tot 2014)
Volkswagen Scirocco R (tot 2013)
Volkswagen Golf GTD (tot 2012)
Volkswagen Golf Variant (tot 2012)
Volkswagen Polo (tot 2014) - Oude testen
Auto's die uit productie zijnVolkswagen Golf GTI (tot 2012)
Volkswagen Golf Plus (tot 2014)
Volkswagen Passat Variant (tot 2010)
Volkswagen New Beetle RSi (tot 2003)
Volkswagen Scirocco (tot 2012)
Volkswagen Golf (tot 2012)
Volkswagen Passat CC (tot 2011)
Volkswagen Golf Variant (tot 2009)
Volkswagen Phaeton (tot 2010)
Volkswagen Tiguan (tot 2011)
Volkswagen Passat Variant (tot 2010)
Volkswagen Touareg (tot 2010)
Volkswagen Golf (tot 2008)
Volkswagen Polo (tot 2009)
Volkswagen Multivan (tot 2010) - Oude testen
Auto's die uit productie zijnVolkswagen Golf R32 (tot 2008)
Volkswagen CrossGolf (tot 2010)
Volkswagen Golf (tot 2008)
Volkswagen Passat Variant (tot 2010)
Volkswagen Eos (tot 2011)
Volkswagen Polo (tot 2009)
Volkswagen Jetta (tot 2011)
Volkswagen Jetta (tot 2011)
Volkswagen Fox (tot 2010)
Modelpagina's Volkswagen
Nieuwe �n oude testen per model
Nieuwe �n oude testen per model