Overdaad schaadt niet
Ook binnenin weet de X6 M te verbluffen. Voor een kleine 1000 euro vind je de koolstofvezel inleglijsten in de auto, een fraaie toevoeging. Ook de race-fauteuils (de enige juiste benaming) vind je alleen in het absolute topmodel en die weten de voorpassagiers in iedere bocht weer op een comfortabele manier vast te grijpen. Aangezien de auto met een vanafprijs van bijna 175.000 euro toch alleen maar weggelegd is voor de happy few, moet je de geteste BMW ook zien als een uithangbord van wat er allemaal mogelijk is wanneer je met een meer dan gemiddeld gevulde buidel gaat shoppen. Zo kun je voor de gezamenlijke prijs van het entertainmentsysteem achterin en de sublieme Bang & Olufsen surround audio ook een Fiat Panda aanschaffen. Sterker nog, voor het totaal aan opties staat er een goed uitgeruste middenklasser op de oprit. Maar alles is relatief en luxe went snel. Die luxe is af en toe wel wat onpraktisch, want wanneer je op de verwarmde achterbank wilt plaatsnemen, moet je goed oppassen om je hoofd niet te stoten. Eenmaal ingestapt valt de geringe been- en hoofdruimte op. Dat heeft Mercedes-Benz met de grote concurrent toch beter voor elkaar. De grote voorzetels dragen ook niet echt bij aan het comfortabele gemak van de achterpassagiers. De kofferruimte doet het utility in SUV ook niet echt eer aan, maar voor de zoekenden naar ruimte is er natuurlijk altijd nog de X5.