De leukste
De auto mag met recht het M-logo dragen, de auto kan zijn bestuurder voorzien van het karakteristieke rijplezier dat aan het merk verbonden is. Of het nou de brullende V8, de zeer directe Servotronic besturing (na wat gewenning), of de gepersonaliseerde demperinstellingen zijn. Je voelt je al gauw helemaal vertrouwd met de auto. Door de vierwielaandrijving en de vele hulpsystemen zit er geen gevaarlijk randje aan de auto, zolang je de eigen grenzen maar kent. Het enige gevaar is dat je ongemerkt harder rijdt dan je verwacht, door het enorme gemak waarmee de auto accelereert.
Dit alles heeft een prijskaartje dat dicht in de buurt komt van de gemiddelde vraagprijs op de Nederlandse woningmarkt. Daar krijg je een auto voor die zeker niet ruim is, rekening houdend met de omvang. Bovendien is de auto onoverzichtelijk (de 360 graden camera moet telkens weer handmatig worden aangezet, luxeprobleem) en die met een gemiddeld verbruik van 1 op 6 tamelijk dorstig te noemen. Wie op wil vallen, moet dan ook op verschillende manieren pijn lijden, niet alleen in de portemonnee. Maar je krijgt er één van de (tja, die Cayenne hè) leukst rijdende SUV's voor terug en absoluut de beste SUV coupé die er te krijgen is.
- Subliem samenspel motor, transmissie en onderstel
- Verschillende karakters
- De luxe en comfort van een SUV
- Niet ruim
- Windgeruis en bandgerol te nadrukkelijk aanwezig
- Behoorlijk prijzig, zowel in aanschaf als gebruik