Vol vertrouwen
Waar de motor in het vooronder aanspoort om net even wat rapper te gaan rijden, laat het onderstel dat maar beperkt toe. De afstemming van vering en demping is vooral gericht om zo comfortabel van A naar B te rijden, zonder daarbij week te worden. Dit merk je vooral als je hoge drempels neemt. Dan is de demping behoorlijk stevig. Toch kun je met de Baleno behoorlijk hard een bocht nemen zonder dat hij begint te glijden over zijn voorwielen. Zelfs bij scherpe hairpins geeft hij ruim voldoende vertrouwen. Dit vertrouwen komt niet voort uit het gevoel dat je hebt in het stuurwiel. Als je aan het stuur draait, veranderen de voorwielen de koers. Wat er onder die wielen gebeurt, wordt niet doorgegeven aan de handen. Gelukkig is het onderstel wat communicatiever en weet je hoe ver je kunt gaan. De 1.0 BoosterJet is enkel te verkrijgen als High Executive. Daardoor is hij voorzien van zowel geventileerde schijven aan de voorzijde als schijven op de achterwielen. Als Comfort en Exclusive zijn aan de achterzijde trommels gemonteerd. Door de configuratie van de meest complete uitrusting, remt de auto erg goed. Zelfs tijdens de testrit met vele haarspeldbochten en forse remingrepen, blijft fading achterwege.
Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI
Mazda 2 1.5 90 pk GT-M
Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium
Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge
Hyundai i20 1.2HP i-Motion
Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk
Citroën C3 1.2 PureTech Shine
Kia Rio 1.2 CVVT DynamicLine
Ford KA+ 1.2 Trend Ultimate
Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium