Slimme zet
Je moet je als automerk met een beperkte slagkracht in Europa onderscheiden van de rest. Subaru doet dit bijvoorbeeld met standaard vierwielaandrijving en Alfa Romeo met oogstrelend design. Suzuki verkocht vorig jaar net iets meer dan 10.000 auto's en heeft daarmee een marktaandeel van 2,5%. Kijk je naar het modellengamma dan valt op dat het merk in het C-segment vertegenwoordigd is met liefst twee auto's: de S-Cross en de Vitara. Onderaan de ladder staat de Celerio. Later dit jaar zal hiernaast een vlot getekende Ignis worden toegevoegd. Suzuki gaat bewust zo te werk: in elk segment zowel een praktische als een hippe variant verkrijgbaar. In het B-segment valt de Swift in de laatst genoemde categorie. In het kader van deze opbouw van het gamma reden we rondom Barcelona met de splinternieuwe Baleno. Hoewel in de jaren '90 van de vorige eeuw ook een auto met die naam in de showroom stond, heeft de nieuwste hier weinig mee van doen.
Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI
Mazda 2 1.5 90 pk GT-M
Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium
Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge
Hyundai i20 1.2HP i-Motion
Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk
Citroën C3 1.2 PureTech Shine
Kia Rio 1.2 CVVT DynamicLine
Ford KA+ 1.2 Trend Ultimate
Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium