Lef
Peugeot gaat mee met de wensen van de consument en heeft de 5008 omgetoverd tot een flinke SUV. Met zijn 4.64 meter past hij nog net in het C-segment en moet hij de concurrentiestrijd aangaan met auto's als de X-Trail en Discovery Sport, maar ook met de Grand Picasso en Verso. Dankzij zijn stoere uiterlijk en enorme binnenruimte hebben de Fransozen het voor elkaar gekregen dat de auto in twee segmenten de concurrenten rauw lust. Met een vanafprijs die iets boven dat van zijn voorganger ligt, maar hiervoor meer ruimte en luxe biedt, heeft Peugeot een sterke troef in handen. De 3008 is een ongekend succes waardoor men de vraag nauwelijks aankan. Dit heeft het merk niet meer meegemaakt sinds de introductie van de 206 aan het eind van de vorige eeuw. Het geeft aan dat de consument de werkwijze - SUV's in plaats van MPV's - omarmt en dit is een goed voorteken voor de nieuwe generatie 5008. Waar de vorige generatie duidelijk een achterstand had op de concurrentie, verwachten we dat de nieuwe juist een trendsetter gaat worden. Door lef te tonen door het anders te doen dan voorheen, zien wij de toekomst van Peugeot rooskleurig in.
- Fraai ontwerp
- Mooi én praktisch interieur
- Prettige aandrijflijn
- Klaptafeltjes zijn onhandig gemonteerd
- Stoterig op korte oneffenheden
- Wel erg veel overeenkomsten met de 3008
Dacia Duster Hybrid 140 Journey
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
BYD Atto 3 Design
Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground
Renault Arkana 1.6 E-Tech Hybrid R.S.-Line
Nissan Qashqai 1.3 Xtronic 12V MildHybrid Tekna+
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V Premium
Seat Ateca 1.5 TSI DSG-7 Xperience Business Intense
Aiways U5 63 kWh Showroom
Mazda CX-30 SkyActiv-X 180 2WD Luxury
Renault Kadjar 1.3 TCe 140 GPF Intens
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 DI-T Instyle