Beter kan bijna niet
Net als het exterieur bevat het interieur een hoop herkenbare elementen van andere nieuwe Audi's. Zo voel je je direct thuis als je al eens in bijvoorbeeld een Q5 gereden hebt. Toch hoef je geen ervaren Audi-rijder te zijn om je weg te vinden in de A5, want het ontwerp van het binnenste blinkt uit in overzichtelijkheid en ergonomie. Alles zit precies waar je het verwacht en daarbij werkt alles op een dito manier. Vreemd is dan toch dat de bediening van het multimediasysteem recht voor de hendel van de automaat zit, maar de volumeknop zit een centimeter of vijf náást deze hendel. De bediening van het multimediasysteem gaat zo eenvoudig dat je na een uur al zonder te kijken de knoppen vindt. Zo op het eerste oog lijkt het centrale scherm aan de kleine kant, maar er zijn twee belangrijke redenen voor. De eerste is dat dit scherm enkel nog gebruikt hoeft te worden voor de bediening van zaken als de navigatie en audio. De kaart en overige informatie kan worden getoond in het scherm waar normaliter de klokken te zien zijn en zo heb je voor een goed beeld geen groot centraal scherm nodig. Hieruit volgt ook de tweede reden, want omdat je geen groot centraal scherm nodig hebt, is het zicht naar voren beter doordat het niet geblokkeerd wordt.
Waar Audi al een paar jaar hoge ogen scoort, is de materiaalkeuze en afwerking en deze nieuwe A5 is geen uitzondering op die regel. De interieurs van zowel de C-Klasse Coupé als de 4-Serie zien er verzorgd uit, maar kunnen niet tippen aan de kwaliteit van de Audi. Tekenend voor dit enorme pluspunt zijn de kleine naden tussen de verschillende panelen, de solide knoppen en de prachtige schermen. Daarbij is de zitpositie perfect in te stellen voor zowel lange als kleine inzittenden. Dit laatste geldt enkel voor de bestuurder en de bijrijder, want achterin is nauwelijks plek. Voor kleine kinderen of korte ritjes kan het nog, maar daar blijft het dan ook bij. Met een inhoud van 465 liter is de bagageruimte voldoende groot en tevens forser dan zijn directe opponenten. Het enige minpunt dat we ontdekken, is het ontbreken van een zacht 'kussentje' aan de linkerzijde van de middentunnel. Op langere ritten is dit pijnlijk voor de rechterknie. Zeker bij een auto waar zoveel aandacht geschonken is aan het interieur zou hier een andere oplossing passen.