Kia Picanto 1.2 CVVT GT-Line

- 20 augustus 2017

Goed, maar meer mag altijd

Onder de kap van onze topversie ligt een 1.248 cc grote viercilinder met 84 pk en een maximum koppel van 122 Nm. Een dergelijke waarde stond ooit garant voor spectaculaire prestaties voor een auto in de kleinste klasse, maar door het wagengewicht van 835 kg léég en de nadruk op zo zuinig mogelijk van A naar B rijden, wordt de standaardsprint in 12 seconden geklaard en is de top behaald bij 173 kilometer per uur. In de praktijk zijn deze waarden ruim voldoende om rap mee te komen in het dagelijks verkeer. Toch is het onderstel dusdanig goed dat je meer vermogen verlangt. Kia heeft een prettige turbomotor in de schappen liggen die naar onze mening zijn weg best mag vinden naar het vooronder van de Picanto.

Tegenvallen doet de voorlopig sterkste motorisering niet. Zeker als je ook eens rijdt op de snelweg. Inhalen gaat gemakkelijker dan ooit met een Picanto en dankzij het volwassen onderstel ga je vol vertrouwen bochten in - hoe scherp dan ook. Ook het remmen gaat strak. Dit komt mede doordat hij in dit uitrustingsniveau voorzien is van schijven rondom, maar ook doordat de auto nauwelijks 'duikt'. Het geheel maakt een volwassen indruk en - net als bij het interieur - waan je je in een klasse hoger.

84 pk
122 Nm
173 km/h
12,0 s
6,0 (4.5) l/100km
104 g/km
C
22%
€ 11.725
€ 17.075
€ 313 / maand
€ 55 - € 63 / kwartaal
  • Dacia Spring Electric 45 Comfort Plus

  • Fiat Panda 1.0 Hybrid Launch Edition

  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-CITE

  • Volkswagen Up! 1.0 TSI Beats

  • Suzuki Ignis 1.2 Stijl

  • Opel Karl 1.0 ecoFLEX Edition

  • Citroën C1 e-VTi 68 Airscape Feel Edition

  • Peugeot 108 1.0 e-VTi Allure TOP!

  • 2015 - Kia Picanto 1.0 CVVT First Edition

  • 2011 - Kia Picanto 1.2 CVVT 3 deurs

  • 2011 - Kia Picanto 1.2 CVVT EcoDynamics

  • 2007 - Kia Picanto 1.1 X-clusive